فضیلت4-درب اژدها
فضیلت4-درب اژدها

درب اژدها

مسجد کوفه درب های متعدد دارد. ولی مستحب است برای ورود به مسجد از دری در قسمت شمالی مسجد وارد شد که «باب الثعبان» نام دارد. «ثعبان» به معنای اژدهاست و داستان از این قرار است که روزی امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام بر فراز منبر مشغول خواندن خطبه بودند. ناگهان اژدهایی بسیار بزرگ از همین در وارد شد و مردم از شدت ترس دو دسته شده و راه را باز نمودند.

 

اژدها همچنان به حرکت خود ادامه داد تا به منبر رسید؛ از پله های منبر بالا رفت و سر خود را نزدیک گوش مبارک امیرمؤمنان علی علیه السلام برد، گویا حرف هایی میان او و آن حضرت رد و بدل گردید. پس از همان راهی که آمده بود، برگشت و از همان در خارج شد.

در آن روز هیچ مؤمنی نبود مگر آن که گفت: این از عجائب امیرمؤمنان علی علیه السلام است و هیچ منافقی نبود مگر این که گفت: این از سحر علی بن ابی طالب علیه السلام است!!

امیرمؤمنان علیه السلام که ترس و اعجاب مردم را مشاهده نمود، خطاب به جمعیت فرمود: ای مردم! ای ماری که دیدید وصیّ حضرت محمّد صل الله علیه و اله و سلم بر قوم جن است... در بین آنها جنگی واقع شده بود و او نمی دانست راه نجات و رهایی از جنگ چیست؟ به همین دلیل به صورت این اژدها نزد من آمد تا راهنمایی اش کنم و نیز برتری مرا به شما نشان دهد،

{زیرا}او از شما به مقام و مرتبت من داناتر است.

این معجزه آشکار امیرمؤمنین علی علیه السلام چنان بر معاویه گران آمد که پس از تسلط بر عراق و کوفه، دستور داد تا مدّت ها فیلی را در کنار آن در بستند وبه مرور نام آن دَر به «باب الفیل» تغییر داد تا مردم خاطره ی آن اژدها و «باب الثعبان» را فراموش کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: فضائل امیرالمومنین(ع)، ،
نویسنده : مهدیار
تاریخ :